Yayınlar & Eserler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

A Research On The Realization Level Of Expectations Of The Conservative Hotel Customers

6. International Congress on Current Debates in Social Science, İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Aralık 2017, ss.332

BÖLGESEL DESTİNASYON PAZARLAMA ARACI OLARAK YEREL FESTİVALLER: TRABZON ÖRNEĞİ

DOKAP Bölgesi Uluslararası Turizm Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 23 - 24 Ekim 2017, ss.256-262

Bölgesel Destinasyon Pazarlama Aracı Olarak Yerel Festivaller: Trabzon Örneği

DOKAP Bölgesi Uluslararası Turizm Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 23 - 24 Ekim 2017, cilt.1, ss.262-267

Toker, C.,F., A.Yaylı, “Türkiye’de Yükseköğretim Düzeyinde Rekreasyon Eğitiminin Yapısı”,

15.Geleneksel turizm Sempozyumu 2016, Balıkesir Üniversitesi turizm Fakültesi, Türkiye, 22 Mayıs 2016

The Relationship Between Recreation and Education A Reflection From Turkey

BITCO 2016 Conference – Tourism Education in the 21 th Century: Policies, Practices, Internationalization, 18 - 19 Mart 2016

Work And Leisure Conflict: Job Burnout and Life Satisfaction Relationship: A Case Study from Ankara Among 4-5 Stars Hotel Employees

International Interdisciplinary Conference on Civil Unrest and Socio-Political Changes, at Ivane Javakhishvili Tbilisi State University, Tbilisi, Georgia, 26 - 29 Mayıs 2015

Examining The Safety Behaviour With The Safety Climate And Theory Of Planned Behaviour”,, 30 June – 3 July

International Journal of Arts & Sciences’ (IJAS) International Conference for Academic Disciplines, Venice, İtaly, 30 Haziran - 02 Temmuz 2014

Destination Marketing Organizations: Comparative Study on the United States and the European Union Countries

Global Interdisciplinary Business Economics Advancement Conference (GIBA 2014), Florida USA., 15 - 18 Mayıs 2014

A Study On Conservatıve Students’ Partıcıpaton In Recreatıon Actıvıtıes: A Case Study From Ankara

12th Asia Pasific Chrie (APacCHRIE) Conference, Kuala Lumpur, Malesia, 21 - 24 Nisan 2014

A Case Study of Personal Social Capital and Participation in Outdoor Recreational Activities

World Business and Social Science Research Conference, Paris, 14 - 16 Nisan 2014

Cuisine In Destination Marketing: How Delicious Destination Is Yours?

Second International Conference on Emerging Research Paradigms in Business and Social Sciences, (ERPBSS), Middlesex University Dubai, 26 - 28 Kasım 2013

The Brand Personality of Konya City as a Touristic Destination

International Institute of Social and Economic Sciences (IISES), Naples, Italy, 16 - 19 Eylül 2013

Kentlerde Marka Denkliğinin Bir Unsuru Olarak Marka Çağrışımının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma

13. Ulusal Turizm Kongresi, Antalya Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Antalya., Türkiye, 6 - 09 Aralık 2012

A Study on The Expectations of the Students from the Recreation Management Education

Central Connecticut State University (CCSU), International Journal of Arts & Sciences (IJAS) Conference, Czech Republic, 26 - 29 Haziran 2012

A Research On Attitude To Green Marketing Of Managers And Employees In Hotel Businesses

Clute Institute International Conference, Rome, Italy, 1 - 03 Haziran 2012

A practice on the organizational justice perception and organizational commitment relation in the tourism sector of Turkey

International Developments in Management Research. Athens Institute for Education and Research., ATİNA, Yunanistan, 6 - 09 Temmuz 2009, ss.277-292

Yaylı, A., M. Bayram ve Ü. Bayram, “How Social Media Works In Destination Marketing? A content analysis on Twitter

10th International Congress Marketing Trends, European School of Management (ESCP-EAP), Paris, France, 20 - 22 Ocak 2011

Otel İşletmelerine İlişkin Sosyal Ağlardaki Kullanıcı Yorumlarının Değerlendirilmesi: Antalya Örneği

11. Ulusal Turizm Kongresi, Adnan Menderes Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu, Kuşadası-Aydın., Türkiye, 2 - 05 Aralık 2010

Yaylı, A. ve M. Bayram, “E-Tüketici Yorumları: Antalya Restoranları Üzerine Bir Değerlendirme”,

4. Ulusal Gastronomi Sempozyumu, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası., Türkiye, 16 - 17 Mayıs 2010

E-Tüketici Yorumları: Antalya Restoranları Üzerine Bir Değerlendirme

4. Ulusal Gastronomi sanatsal Etkinlikleri, Antalya, Türkiye, 17 Nisan 2010

Marketing Ethics Are There Any Differences of Perceptions Between Marketing and Non Marketing Major Students

9th International Marketing Trends Conference, Venedik, İtalya, 21 - 23 Ocak 2010, ss.243-262

eWOM: The Effects Of Online Consumer Reviews On Purchasing Decision Of Electronic Goods

9th International Congress Marketing Trends, European School of Management (ESCP-EAP), Venice, Italy, 21 - 23 Ocak 2010

Web Tabanlı Destinasyon Pazarlaması: İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri Web Sitelerinin Değerlendirilmesi

10. Ulusal Turizm Kongresi, 21-24 Ekim 2009, Mersin Üniversitesi, Mersin., Türkiye, 21 - 24 Ekim 2009

Evaluation of New Trends in Marketing in Terms of Country Promotion A Case Study in Turkey

Fourth International Conference on Tourism, Atina, Yunanistan, 3 - 06 Haziran 2008, ss.297-315

Turizm Sektöründe Çalışan Stajyer İşçilerin Sorunları ve Çözümüne İlişkin Öneriler”,

OLEYİS 50. Kuruluş Yıldönümü Uluslararası Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 19 - 20 Haziran 1997

Konaklama İşletmelerinde Müşteri-Personel Çatışmalarının Hizmet Kalitesine Etkileri

Turizm İşletmelerinde Hizmet Kalitesi, Nevşehir, Türkiye, 13 - 15 Aralık 1996

Konaklama İşletmelerinin Uluslararası Pazara Giriş Stratejilerinin Değerlendirilmesi

I. Uluslar arası ve VII. Ulusal Turizm Kongresi, 29 Kasım – 3 Aralık 1996, sayfa: 143-155. Kuşadası, Türkiye, 29 Kasım - 01 Aralık 1996

Turizm İşletmelerinde Kuruluş Yerinin Önemi

I. Ulusal Turizm Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 16 - 19 Kasım 1990

Metrikler

Yayın

74

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

2

H-İndeks (Scopus)

1

Proje

3

Tez Danışmanlığı

39
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları