Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Attitudes Toward Turkish Culture and Social Cohesion of Turkish Learners as a Second Language
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.249-277, 2023 (Hakemli Dergi)
Yabancı/İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi Alanyazınında Suriyeliler: Bir Eğilim Araştırması
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi
, cilt.12, sa.3, ss.1427-1447, 2022 (Hakemli Dergi)
Willingness of Syrians Who Are Learning Turkish as Second/Foreign Language in Terms of Communicating in Arabic and Turkish
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND LITERACY STUDIES
, cilt.10, sa.4, ss.49-55, 2022 (Hakemli Dergi)
Perceptions of Postgraduate Students on Academic Writing Skills: A Metaphor Analysis Study
JOURNAL OF LANGUAGE AND LINGUISTIC STUDIES
, cilt.14, sa.2, ss.212-239, 2018 (Hakemli Dergi)
Academics’ Views on the Characteristics of Academic Writing
Educational Policy Analysis and Strategic Research
, cilt.13, sa.2, ss.128-160, 2018 (Hakemli Dergi)
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin Türkiye ve Türkçeye ilişkin algılarının incelenmesi (ADÜ-TÖMER örneği)
JOURNAL OF AWARENESS
, cilt.2017, sa.3, ss.141-164, 2017 (Hakemli Dergi)
Türk dili ve edebiyatı hizmet öncesi öğretmen eğitminde yansıtıcı öğretim uygulamalarının akademik yazma becerilerine etkisi
International Journal of Languages’ Education and Teaching
, cilt.5, sa.3, ss.276-300, 2017 (Hakemli Dergi)
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin konuşma öz yeterliliklerinin belirlenmesi (ÇOMÜ TÖMER Örneği)
Journal of Awareness
, cilt.2, ss.549-564, 2017 (Hakemli Dergi)
Müzik dinlemenin resimle ve yazıyla anlatım becerisi üzerine etkisi
Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi
, cilt.2, sa.5, ss.32-49, 2013 (Hakemli Dergi)
Cornell not alma tekniğinin dinlenilen metni anlamaya ve kalıcılığa etkisi
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, sa.29, ss.29-36, 2011 (Hakemli Dergi)
Görme engelli Türkçe öğretmenlerinin eğitim öğretim ortamlarındaki durumlarına yönelik düşünceleri
E-Journal of New World Sciences Academy-Education Sciences
, cilt.6, sa.1, ss.515-525, 2011 (Hakemli Dergi)
Zihin haritalama tekniğinin dinleneni anlamaya ve kalıcılığa etkisi
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.47-62, 2010 (Hakemli Dergi)
İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi dinleme becerisi farkındalıklarının belirlenmesine yönelik bir anket geliştirme
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.2, sa.9, ss.454-464, 2009 (Hakemli Dergi)
Effect of the computer-based concept maps on comprehension of the listened text and retention
European Journal of Educational Studies
, cilt.1, sa.2, ss.109-115, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
İkinci/Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenme Sürecinde Diller Ötesilik: Uluslararası Öğrencilerin Görüş ve Deneyimleri
15. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2023
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dinleme Becerisi Üzerine Yapılan Çalışmalar: Bir Eğilim Araştırması
XIII. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Rize, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2021, ss.363-373
Dil Öğretiminin Bağlamsallaştırılması ve Sanal Gerçeklik
Prof. Dr. A. Halûk Dursun Anısına Uluslararası Türk Kültürü Sempozyumu (Dil-Tarih-Coğrafya), Ankara, Türkiye, 6 - 08 Aralık 2019
Örnek Çocuk Oyunları Üzerinden Türkiye’xxde Çocuk Tiyatrosuna İlişkin Değerlendirme ve Öneriler
Uluslararası Türk Kültürü ve Dili Sempozyumu, Üsküp, Makedonya, 27 - 29 Eylül 2018, ss.196-199
Beşinci sınıf Türkçe ders kitabındaki metinlerde umut
II. International Rating Academy Congress: HOPE, Çanakkale, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2018, ss.227-240
İki dilli Türk çocuklarının yazılı anlatım becerilerinin incelenmesi
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2018), Bodrum/ MUĞLA, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.152-159
Okul Öncesi Çocuklarının Emojilere Yükledikleri Anlamların İncelenmesi
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2018), Bodrum/ MUĞLA, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.493-497
Çok uluslu (multinational) ailelerde ebeveynlerin, çocuklarının Türkçe öğrenmelerine yönelik görüşlerinin incelenmesi (İngiltere/ Nottingham Örneği)
2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.264-271
İngiltere/Nottingham’da yaşayan Türk çocuklarının Türkçe anlattıkları hikâyelerin incelenmesi
2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.272-278
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin emoji kullanım sıklığı ve emojilere verdikleri anlamlar
2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.296-305
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin Türkiye ve Türkçeye ilişkin algılarının incelenmesi (ADÜ-TÖMER örneği)
Uluslararası Farkındalık Konferansı: Eğitim, Bilim, Sanat ve Felsefede Farkındalık, Krakow, Polonya, 16 - 18 Kasım 2017, ss.61
Uzaktan Türkçe dersler alan Batı Trakyalı Türk öğrencilerin kendilerini değerlendirme çalışması
Uluslararası Rating Academy Kongresi: Bilim, Kültür ve Sanatta Güzeli Arayış, Çanakkale, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, ss.281-289
Batı Trakyalı Türk öğrencilerin, okudukları kitapları anlama düzeyleri açısından değerlendirilmesi
Uluslararası Rating Academy Kongresi: Bilim, Kültür ve Sanatta Güzeli Arayış, Çanakkale, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, ss.275-280
Yabancılara Türkçe öğretiminde yöntem sorunu
I. Uluslararası Türkçe Eğitimi Sempozyumu/ Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Aralık 2011, ss.456-461
İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin yazma becerisi eğilimlerinin belirlenmesi
VI. Uluslararası Büyük Türk Dili Kurultayı, Erzurum, Türkiye, 25 - 28 Eylül 2011, ss.156-161
Kitap & Kitap Bölümleri
Translanguaging From the Perspective of Turkish-French Bilingual Children: Perceptions and Preferences
Diversity in 21st Century Linguistics, Hakan Dilman, Büşra Özer-Erdoğan, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.35-63, 2023
Dil Politikaları ile İlgili Temel Kavramlar
Dil Politikaları Kapsamında Türkçenin Öğretimi, Bahadır Gülden, Kadir Kaplan, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.1-33, 2023
Translanguaging from the Perspective of Turkish-French Bilingual Children: Perceptions and Preferences
Diversity in 21st Century Linguistics, Dilman Hakan, Özer Erdoğan Büşra, Editör, Peter Lang, ss.35-63, 2023
Akademik Yazılarda Bulgular
Türk Dili 2, Şen Ülker, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.220-249, 2022
Yabancı/İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kültür ve Kültürel Etkileşim
Türkçenin Yabancı Dil olarak Öğretimi: Dil Politikası-Kültür-Yöntem-Teknoloji, Dinçay Köksal, Ömer Gökhan Ulum, Eda Duruk, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.131-153, 2021
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dinleme Becerisi Üzerine Yapılan Çalışmalar: Bir Eğilim Araştırması
Yunus Emre-Mehmet Akif Armağanı Türkçe Öğretimi Araştırmaları, Hasan Ali Esir, Demet Sancı Uzun, Bekir Gökçe, Hülya Kibar Furtun, Saliha Tunç, Editör, Akçağ Yayınları, Ankara, ss.363-373, 2021
Türkçe Eğitiminde Dilbilgisi Öğretimi
Türkçe Eğitimine Genel Bir Bakış, Ahmet Zeki Güven, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.193-227, 2020
Kültür Öğretiminin Temel Kavramları
Yabancı/İkinci Dil Öğretiminde Kültür ve Kültürel Etkileşim, Gülnur AYDIN, Editör, Pegem Akademi Yayınları, Ankara, ss.1-50, 2020
Yabancı Dil Öğretiminde Bağlam Kullanımı ve Sözcük Öğretimi
Yabancı Dil Olarak/ İkinci Dil Olarak/Yurtdışındaki Türk Soylular İçin Türkçenin Sözcük Öğretimi, Alpaslan Okur, Gökçen Göçen, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.373-406, 2019
Yazma Eğitimi ile İlgili Temel Kavramlar
Dil Eğitiminin Temel Kavramları, Halit Karatay, Editör, Asos Yayınları, Ankara, ss.73-99, 2019
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programına Genel Bir Bakış
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi, Mehmet Dursun ERDEM, Ahmet AKKAYA, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.101-126, 2018
Diller için Avrupa ortak öneriler çerçevesi
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi / Kuramlar, Yaklaşımlar, Etkinlikler, Abdullah ŞAHİN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.205-222, 2014