Üniversite Öğrencilerinin Zeytinyağı Bilgi Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma


Creative Commons License

Kuvvetli M., Aksoy M., Özkaya F.

Zeytin Bilimi, Zeytincilik Araştırma Enstitüsü, cilt.6, sa.2, ss.69-75, 2016 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 6 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2016
  • Dergi Adı: Zeytin Bilimi, Zeytincilik Araştırma Enstitüsü
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Other Indexes
  • Sayfa Sayıları: ss.69-75
  • Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Anavatanı Anadolu olan zeytin ve sıkılıp işlenmesiyle elde edilen yağın Türk mutfak kültüründe çok önemli bir kullanım alanı vardır. Yapılan araştırmalar sonucunda zeytinyağının sağlık açısından da olumlu etkileri olduğu ortaya konulmuştur. Bu çalışmada, Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencilerinin zeytinyağı hakkındaki bilgi düzeylerini belirlemeye yönelik bir araştırma yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin zeytinyağı konusunda yeterince bilgi sahibi oldukları belirlenmiştir. Buna karşın öğrencilerin, zeytinyağı satın alımı, sağlık üzerine etkileri ve pişirme sırasındaki özellikleri hakkında verdikleri cevaplarda kararsız kaldıkları sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan hipotez testlerinde demografik özellikler ve yaşanılan bölgelere göre zeytinyağı bilgi düzeyleri arasında farklılık tespit edilemediğinden hipotezler reddedilmiştir

Olive,which takes its roots from Anatolia and olive oil, which is obtained by processing olive, have significant usage area in Turkish cousine.The studies conducted so far have proved that olive oil has positive effect on health.This study tries to determine the knowledge level of the students of tourism faculty of Gazi university about olive oil. According to the findings of this study, the students have have sufficient knowledge about olive oil. However, it was detected that the students are indecisive about purchasing olive oil, the impacts of olive oil on health and the features of olive oil during cooking. The hypotheses have been refused due to the fact that no difference was observed among the knowledge levels according to demographic characteristics and the regions.