Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerine Uygun Portfolyo Uygulamalarının Sınav Kaygılarına Etkisi


Creative Commons License

Balaban Zor M., Güneş M. H.

Premium E-Journal of Social Sciences, cilt.7, sa.31, ss.490-499, 2023 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 7 Sayı: 31
  • Basım Tarihi: 2023
  • Doi Numarası: 10.5281/zenodo.8053192
  • Dergi Adı: Premium E-Journal of Social Sciences
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Index Copernicus, Root Indexing
  • Sayfa Sayıları: ss.490-499
  • Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı, bir dönem boyunca portfolyo değerlendirmenin kullanıldığı Genel Biyoloji Laboratuvarı dersinde öğretmen adaylarının sınav kaygılarının belirlenmesidir. Araştırma, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği ikinci sınıfta öğrenim gören 100 öğretmen adayı ile sürdürülmüştür. Bunlardan 35 öğretmen adayı deney 1grubunda, 32 öğretmen adayı deney 2 grubunda ve 33 öğretmen adayı ise Kontrol grubunda yer almıştır. Çalışma 20 hafta devam etmiştir. Kontrol grubunda yer alan öğretmen adayları Genel biyoloji Laboratuvar dersini geleneksel olarak sürdürürken, deney 1 grubunda portfolyo uygulamaları ile ders işlenmiştir. Öğrenme stilleri belirlenmiş olan deney 2 grubundaki öğretmen adaylarının dersleri öğrenme stillerine uygun portfolyo uygulamaları ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma, toplam 40 ders saati süresince tamamlanmıştır. Araştırmanın deseni, yarı deneysel dese olup, ön test son test eşitlenmemiş kontrol gruplu modeldir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sınav Kaygısı Ölçeği (SKÖ) kullanılmıştır. Amaca uygun olarak tanımlayıcı istatistikler, SPSS paket programı kullanılarak ANOVA (tek yönlü varyans analizi), bağımlı t testi, bağımsız t testi, Mann- Whitney U testi, Wilcoxon testi ile analiz edilmiştir. Araştırmada yapılan uygulamaların her iki deney grubu için de sınav kaygılarını ise azaltıcı yönde bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Deney gruplarının sınav kaygılarının benzer olduğu görülmüştür.

Anahtar Kelimeler: Portfolyo, öğrenme stilleri, sınav kaygısı.

This research aims to determine the exam anxiety of pre-service teachers in the General Biology Laboratory course, in which portfolio assessment is used for a semester. The research was carried out with 100 pre-service teachers who are studying in the second year of Ondokuz Mayıs University Science Teaching. Of these, 35 pre-service teachers were in the first experimental group, 32 pre-service teachers were in the second experimental group, and 33 pre-service teachers were in the control group. The study continued for 20 weeks. While the pre-service teachers in the control group continued the General Biology Laboratory course traditionally, the first experimental group taught the lesson with portfolio applications. The lessons of the pre-service teacher in experimental group 2, whose learning styles were determined, were carried out with portfolio applications suitable for their learning styles. The research was completed during a total of 40-course hours. The design of the research is quasi-experimental and the pretest and posttest unequalized control group model. The test Anxiety Rating Scale (ARS) was used as a data collection tool in the study. Descriptive statistics were analyzed with ANOVA (one- way analysis of variance), dependent t-test, independent t-test, Mann-Whitney U test, and Wilcoxon test using the SPSS package program. It was concluded that the applications made in the research affected reducing test anxiety for both experimental groups. It was observed that the test anxiety of the experimental groups was similar.

Keywords: portfolio, learning styles, test anxiety.