Müşteri Değeri ve Marka


Karakaya Eren G.

Gazi Yayın Dağıtım, Ankara, 2022

  • Publication Type: Book / Research Book
  • Publication Date: 2022
  • Publisher: Gazi Yayın Dağıtım
  • City: Ankara
  • Ankara Haci Bayram Veli University Affiliated: Yes

Abstract

Günümüz rekabet ortamında markalaşma, tüketicilerin zihninde üretilen benzer mal ve hizmetleri farklılaştıran ve tüketiciler için tercih edilir hale getiren önemli bir rekabet gücü faktörü olarak önümüze çıkmaktadır. Marka bağlılığı, marka imajı ve müşteri değerinin pazarlamada giderek daha önemli bir rol oynaması pazarlama literatüründe yaygın olarak yer almasına sebep olmuştur. Markaların tüketicilere sunduğu mal ve hizmetler özgünlük, değer ve bağlılığı yansıtırken, sosyal bağ kurma temel amaçlar arasındadır. Marka ile tüketici arasındaki iletişimin gücü ne kadar büyükse, tüketicinin marka tercihi ve marka bağlılığı de o kadar yüksek konumlandırılır.