Sanat ve Tasarım Dergisi, no.29, pp.97-114, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Bilgiye ulaşmanın ilk adresi haline gelen web siteleri her gün binlerce kullanıcı tarafından ziyaret
edilmektedir. Web sitelerinin kullanıcı dostu olması ve bilgiyi kolaylıkla ulaşılabilir kılması önemlidir.
Özellikle üniversite sınavı dönemlerinde aday öğrenciler ve veliler tarafından sıklıkla ziyaret edilen
üniversite web siteleri sürekli olarak akademik personel, idari personel ve öğrenciler tarafından da
kullanılmaktadır. Farklı hedef kitlelere hitap etmek zorunda olan üniversite web siteleri, her bir hedef kitle
için zengin içerikler sunmak durumundadır. Bu durum üniversite web sitelerinin yapısını her geçen gün
daha karmaşık hale getirmektedir. Bu araştırmada üniversite web sitelerinin kullanılabilirliğini etkileyen
tasarım öğeleri incelenmiştir. Bu öğeler; içeriğin bütünlüğü, içerik mimarisi, kullanıcı deneyimi ve tasarım
estetiği olarak dört ana alan olarak irdelenmiş, her bir alan için yaklaşım ve öneriler getirilmiştir. Bir web
sitesinin kullanılabilirliğinin artırılması, web sitesinin tasarım aşamasından operasyonel süreçlerine kadar
tüm evrelerinde, bu alanlardaki tasarım öğelerinin dikkate alınarak oluşturulması ile mümkündür. Nitel
olan bu araştırma aynı zamanda betimseldir.