Turizmde Yeşil Pazarlama Kapsamında Yeşil Anahtar Uygulaması: Ankara Örneği


KANIGÜR S., Ünlüönen K.

Journal of Tourism and Gastronomy Studies, cilt.10, sa.4, ss.3139-3153, 2022 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Çalışmanın amacı, yeşil pazarlama stratejisi içerisinde, otellerdeki Yeşil Anahtar uygulamasının rolünü belirlemektir. Araştırmada öncelikle konunun kavramsallaştırılması için literatür taraması yapılarak ikincil kaynaklardan yararlanılmıştır. Sonrasında birincil kaynaklardan yararlanmak üzere; Türkiye Çevre Eğitim Vakfından alınan bilgilere göre Ankara’daki Yeşil Anahtar uygulamasına üye olan otel işletmelerine ulaşılmıştır. Ankara’daki 2022 yılı Yeşil Anahtar ödüllü altı otelden beşi görüşme yapmayı kabul etmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu aracıyla yüz yüze yapılan görüşmelerden elde edilen bulgular, betimsel olarak analiz edilmiştir. Ayrıca izin veren otellerde gözlem yapılmıştır. Çalışmada; Yeşil Anahtar’ın çevreye duyarlılık anlayışı nedeniyle tercih edildiği, özellikle yabancı misafirler ve bazı seyahat acenteleri tarafından otelin tercih edilmesinde etkili olduğu, otellerin web sitelerinde uygulamaya yer vermeyi planladıkları, otel içinde ise uygulamayla ilgili görsellere ve bilgilendirmelere yer verildiği bulgulanmıştır.
The aim of the study is to determine the role of Green Key implementation in hotels within the green marketing strategy. In the research, first of all, secondary sources were used by making a literature review for the conceptualization of the subject. Afterwards, in order to benefit from primary sources; according to the information received from Turkey Environmental Education Foundation, hotel businesses in Ankara that are members of the Green Key implementation were reached. Five of the six hotels with the Green Key award for 2022 in Ankara agreed to hold interviews. The findings obtained from the face-to-face interviews with the semi-structured interview form tool were analyzed descriptively. In addition, observations were made in hotels that allow. In the study; it has been found that Green Key is preferred because of its environmental awareness, it is effective especially in the preference of the hotel by foreign guests and some travel agencies, the hotels plan to include the implementation on their websites, and the images and information about the implementation are included in the hotel.