Turistik Amaçlı Bölgesel Tanıtımda Baskı Gruplarının Koordinasyonu ve Lobi Faaliyetleri


Yüksel S., Tayfun A.

Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.0, sa.1, ss.146-165, 2003 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Turizm nedenleri ve sonuçları itibariyle pekçok disiplin, sektör, alan ve insanı ilgilendirdiği için, buna yönelik tanıtımın da paralel bir oluşum içerisinde olması gerekir. Bu çalışmada, herhangi bir turizm istasyon/bölgesinde turizmden etkilenenlerin oluşturduğu baskı/menfaat gruplarının turistik tanıtım amaçlı olarak koordinasyonu, sistem yaklaşımı içerisinde ele alınarak, uygulamaya dönük bir yapı önerilmektedir. Bölge/İstasyon lobisi işlevi görecek olan bu yapı ile birlikte, koordinasyonun taraflar açısından boyut ve yükümlülükleri ve yine bu koordinasyonun uygulayabileceği lobi strateji ve taktikleri sunulmaktadır.
Since the causes and results of tourism are related on many disciplines, industries, sectors, topics, and people, the touristic publicity also must be parallel with this stiuation. In this study, a pattern is proposed within system approach, that pressure/interest groups are established by people who are influenced from tourism, in any tourism stations. Together with this pattern, functionally as a "station lobby", is considered aspects and responsibilities of coordination for every participants. Moreover the tactics and strategies which will be applied by station lobby, are suggested stage by stage.