Kurumsal Kimlik ve Logo: Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Örneği


Creative Commons License

Pehlivan Baskın Z.

Sanat ve Tasarım Dergisi, sa.26, ss.563-577, 2020 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Basım Tarihi: 2020
  • Dergi Adı: Sanat ve Tasarım Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.563-577
  • Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Küreselleşmenin etkisiyle beraber kurumlar arasında rekabet gözle görülür bir şekilde

artmıştır. Benzerlerinden ayrışmak, fark edilebilmek ve bilinirliliğin artması için çok disiplinli

olarak oluşturulmuş, tutarlı, süreklilik arz eden kurumsal kimlikler, başarılı olmak isteyen

kurumlar için anahtar haline gelmiştir. Üniversiteler de bu rekabetçi akademik ortamda

kurumsal kimliğin öneminin farkına varmıştır. Kurum kimliği sadece logodan, slogandan veya

görsel elemanlardan ibaret olmamakla beraber kurumun felsefesini, kültürünü, ilişkilerini

de yansıtan, çok sayıda bileşeni olan bir çatıdır. Kurumsal görsel kimlik ise, bu unsurlar

arasında hayati bir noktada yer almaktadır. Bu araştırmada üniversitelerde kurumsal kimlik

başlığı altında kurumsal görsel kimliğin önemi konusu irdelenmiş, Ankara Hacı Bayram Veli

Üniversitesi’nin logo tasarım süreci anlatılmıştır. Bu çalışma nitel olmakla beraber betimsel

ve uygulamalı bir araştırmadır