Görsel İletişim Tasarımında Uygulama Sürecinde Yapay Zekanın Yeri


Creative Commons License

Pehlivan Baskın Z., Baskın B.

Sanat Yazıları, sa.46, ss.219-238, 2022 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Basım Tarihi: 2022
  • Dergi Adı: Sanat Yazıları
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.219-238
  • Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Giderek olgunlaşan ve hayatımızın her alanına girmeye başlayan yapay zeka uygulamaları,

görsel iletişim tasarım alanında da farklı örnekler oluşturmaya başlamıştır. Bu araştırmanın

amacı yapay zeka algoritmalarının görsel tasarımın uygulama aşamasında nasıl katkı sağlayabileceğinin

incelenmesidir. Bu çalışma dahilinde yapay zekanın farklı tanımları ele alınmış,

söz konusu tanımlar içerisinde genel kabul gören yargılar üzerinden yapay zeka yaklaşımları

açıklanmıştır. Görsel iletişim tasarımı konusunda yapay zekanın tasarımcıya fonksiyonel veya

estetik konularda öneriler sunmaktan, otonom bir tasarım oluşturmaya kadar sunabileceği

farklı kabiliyetler örnekler ile incelenmiş, bu kabiliyetlerin durağan görseller ve kullanıcı arayüzlerinin

geliştirilmesi sırasında nasıl katkı sağlayabileceği ortaya konulmuştur. Bu araştırma

nitel ve betimsel bir araştırmadır. Mevcut teknoloji ile yapay zeka temelli programlarla insan

fakt.rü olmadan .zgün ve yaratıcı eserler ortaya konulamayacağı gibi, tasarımın uygulanması

sürecine destekleyici bir araç olarak kullanıldığı takdirde tasarımcının farklı tasarımlar

oluşturulmasına destek olabileceği, tasarım sürecine ayrılan eforu azaltabileceği ve zaman

kazandıracağı belirlenmiştir.