Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2022
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: AYŞE NUR YILMAZ
Danışman: Ayşe Nur Kılınç
Özet:
Yüksek lisans tezimizde Türk Hukukunda tüketicinin değişen pazar ekonomisinde aldatıcı
reklamlar karşısında korunması konusu ele alınmıştır. Teknolojik gelişmeler ile birlikte
tüketici, her türlü mecra üzerinden ürün ve hizmetler konusunda sıklıkla aldatıcı reklamlara
maruz kalmaktadır. Maruz kaldığı bu aldatıcı reklamlar karşısında tüketicinin, Türk
Hukukunda başvurabileceği yollar ve bu reklamların denetimi hususu detaylı olarak
incelenmiştir. Çalışmamızda öncelikle reklam kavramı, Reklam Hukukuna hâkim ilkeler ve
aldatıcı reklam kavramları üzerinde durulmuştur. Çalışmanın devamında tüketicinin Türk
Hukukunda başvuru yolları ve dayandığı mevzuat hükümleri tek tek incelenmiştir. Tezimiz ile
Türk Hukukunda aldatıcı reklamlara karşı tüketiciyi koruyan hüküm ve mekanizmaların neler
olduğu ve ne kadar etkin olduğu araştırılmıştır.