Publications & Works

Articles 47
All (47)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
Scopus (1)
TRDizin (30)
Other Indexes (16)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences 24

1. Gelişmeleri Kaçırma Korkusunun Kuşaklar Üzerindeki Tatil Satın Alma Niyetlerine Etkisi

International Travel and Tourism Dynamics, Ankara, Turkey, 8 - 10 October 2020, (Full Text)

2. THE ROLE OF TOURIST GUIDES IN MARKETING UNESCO CULTURAL HERITAGE: ANI RUINS

6th International Research Forum for Guided Tours, 20 - 23 March 2019, (Summary Text)

3. HELÂL BELGESİNİN OTEL PAZARLAMASINDAKİ YERİ

1. International Halal Tourism Congress, Antalya, Turkey, 7 - 09 April 2017, pp.1061-1072, (Full Text)

4. Temalı Otellerin Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma

I. Eurasia International Tourism Congress Current Issues, Trends, And Indicators, Konya, Turkey, 28 - 30 May 2015, vol.1, pp.209-221, (Full Text)

6. Cuisine In Destination Marketing: How Delicious Destination Is Yours?

Second International Conference on Emerging Research Paradigms in Business and Social Sciences, (ERPBSS), Middlesex University Dubai, 26 - 28 November 2013, (Full Text)

8. Turizm İşletmelerinde Sosyal Medya Kullanımına Örnekler

13. Ulusal Turizm Kongresi, Antalya, Turkey, 6 - 09 December 2012, pp.353-363, (Full Text)

9. Pazarlama Veri Tabanının Güncel Bir Unsuru Olan Sosyal Medyanın Otel Pazarlamasındaki Yeri

VI. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi, Antalya, Turkey, 12 - 15 April 2012, (Full Text)

10. The Experience vs Lifestyle Factors Affecting on Perceptions on Destination

World Research Summit for Tourism and Hospitality, Hong Kong, Hong Kong, 10 - 13 December 2011, (Full Text)

12. Marketing Ethics Are There Any Differences of Perceptions Between Marketing and Non Marketing Major Students

9th International Marketing Trends Conference, Venedik, Italy, 21 - 23 January 2010, pp.243-262, (Full Text)

14. Türkiye nin Tanıtım Stratejilerinin Film ve Dizi Teşvikli Turizm Açısından Değerlendirilmesi

10. Ulusal Turizm Kongresi, Mersin, Turkey, 21 - 24 October 2009, pp.49-61, (Full Text)

15. Web 2.0 Tabanlı Ortak Bölgesel Destinasyon Pazarlaması Yaklaşımı: Doğu Karadeniz Üzerine Bir Model Denemesi

14. Ulusal Pazarlama Kongresi, Bozok Üniversitesi, Yozgat., Turkey, 14 - 17 October 2009, (Full Text)

16. Web 2 0 Tabanlı Ortak Destinasyon Pazarlama Stratejisi Doğu Karadeniz Üzerine Bir Model Denemesi

14. Ulusal Pazarlama Kongresi, Yozgat, Turkey, 14 - 17 October 2009, pp.463-478, (Full Text)

17. Using Common Marketing Strategy on Tourism As An Alternative Approach At Web Based Country Marketing

8th International Marketing Trends Conference, Paris, France, 15 - 17 January 2009, vol.278, (Full Text)

18. The Restructuring of Restaurants A Case Study of Turkey

Fourth International Conference on Tourism, Atina, Greece, 3 - 06 June 2008, vol.471, (Full Text)

19. Evaluation of New Trends in Marketing in Terms of Country Promotion A Case Study in Turkey

Fourth International Conference on Tourism, Atina, Greece, 3 - 06 June 2008, pp.297-315, (Full Text)

20. Türkiye de 1920 1950 Dönemi Tanıtma Faaliyetleri ve Dönemin Güncel Tanıtma Politikalarına Etkileri

2. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, Balıkesir, Turkey, 17 - 19 April 2008, pp.393-405, (Full Text)

21. A Competitive Analyzing of Promotion Activities at Extension of Tourism Planning A Case Study of Turkey

Third International Conference on Tourism, Atina, Greece, 5 - 06 June 2007, (Full Text)

22. Türkiye de Ulaştırma Aracı Seçiminde Etkili Olan Etkenler ve Demiryollarının Rekabet Edebilirliği

Uluslararası Demiryolu Sempozyumu, Ankara, Turkey, 13 - 15 September 2006, pp.423-435, (Full Text)

23. Avrupa Birliğinde Demiryolu Ulaştırması İle İlgili Politikalar ve Türkiye nin Durumu

Müzakere Sürecinde Avrupa Birliği ve Türkiye Uluslararası Sempozyumu, Ankara, Turkey, 21 - 23 September 2004, pp.167-184, (Full Text)

24. Konaklama İşletmelerinde Müşteri-Personel Çatışmalarının Hizmet Kalitesine Etkileri

Turizm İşletmelerinde Hizmet Kalitesi, Nevşehir, Turkey, 13 - 15 December 1996, (Full Text)
Books 9

1. Turizm Politikası

in: Genel Turizm, Kurban Ünlüönen, Arzu Kılıçlar, Editor, Seçkin, pp.323-340, 2021

3. The Role of Movies/TV Series in Building Country/City/Destination Brands

in: Strategic Place Branding Methodologies and Theory For Tourist Attraction, A. Bayraktar ve C. Uslan, Editor, IGI Global, pp.269-282, 2016

4. Turimin Ekonomik, Sosyal (Toplumsal) ve Fiziksel Çevre Etkileri

in: Genel Turizm, Aslan, Zeynep, Editor, Grafiker, Ankara, pp.229-255, 2016

5. Turimin Ekonomik, Sosyal (Toplumsal) ve Fiziksel Çevre Etkileri

in: GENEL TURİZM, , Editor, GRAFİKER, Ankara, pp.229-255, 2015

8. Türkiye’de Turistik Amaçlı Ulaştırma Sektörünün Gelişimi

in: Türk Turizm Tarihi, Ş. Çavuş, Z. Ege ve O.E. Çolakoğlu, Editor, Detay Yayıncılık, pp.141-165, 2009
Metrics

Publication

80

Publication (WoS)

1

Publication (Scopus)

2

Citation (Scopus)

2

H-Index (Scopus)

1

Citation (TrDizin)

31

H-Index (TrDizin)

3

Citation (Sum Other)

50

Thesis Advisory

24

Open Access

5
UN Sustainable Development Goals